گوگل با هدف توسعهی بازار تبلیغات اینترنتی مبتنی بر رایانه به بازار نوظهور تبلیغات در تلفن همراه، تبلیغات گرافیکی ویژهی نمایش در تلفن همراه را عرضه میکند.
این شرکت اینترنتی تصاویر تبلیغاتی ویژه تلفن همراه را به گونهای طراحی کرده که تا شبیه تبلیغات گرافیکی استاندارد باشند که برای رایانههای رومیزی در اینترنت به نمایش درمیآیند و آنها را کوچکتر ساخته تا مناسب صفحه کوچک تلفن همراه باشند.
طبق اعلام گوگل، این تبلیغات بر اساس واژههایی که کاربران برای جستوجو در اینترنت در تلفن خود تایپ میکنند، به نمایش درمیآیند و هزینه آنها بر اساس بها به ازای هر کلیک بوده و کاربران را به صفحات وبی هدایت میکنند که برای کار کردن در تلفنهای همراه بهینه شدهاند.
بر اساس این گزارش تنها یک تبلیغ تصویری در هر صفحه وب تلفن همراه نمایش داده میشود تا از ایجاد آشفتگی در صفحات کوچک جلوگیری کند.
این تصاویر تبلیغاتی در 13 کشور استرالیا، چین، هند، آلمان، ایتالیا، فرانسه، ایرلند، ژاپن، هلند، روسیه، اسپانیا، انگلیس و آمریکا عرضه خواهند شد.
شرکتهایی که از سیستم Adwords گوگل استفاده میکنند، میتوانند از این امکان برای نمایش تبلیغات گرافیکی به جای متون ساده در تلفنهای همراه استفاده کنند.
گوگل و سایر شرکتهای اینترنتی به طور فزاینده در حال روی آوردن به سوی کاربران تلفن همراه هستند زیرا به باور آنها بازار تلفن همراه فرصت جدید برای کسب در آمد تبلیغاتی است اما تاکنون هیچ شرکتی به عنوان پیشروی بازار تبلیغات تلفن همراه شناخته نشده است.